Försäljningsvillkor för rcflight.se
§1. Betalning
Betalning kan ske med kreditkort, mot förskott eller faktura.
§1.1 Vid betalning via Faktura
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
En del fakturor är av rcflight.se GW Modellhobby AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift.
Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso
§1.1.1 Vid betalning via SveaWebPay - Delbetalning
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.
Allmänna villkor hittar du här.
http://www.sveawebpay.se/sv/kontovillkor/kontovillkor-rante-och-betalfritt/
§1.2 Vid betalning via RCFlight Faktura
15 dagars betalningsvillkor efter godkänd kreditprövning.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag, f.n. 50 kr, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till kronofogden.
§2. Ångerrätt
Kunden har full rätt att häva köpet inom 14 dagar. För att häva köpet krävs att varorna är oanvända i originalförpackning. Returfrakten bekostas av kunden. Återbetalning av redan betald köpskilling återbetalas inom 5 arbetsdagar efter att vi mottaget returen.
§3. Transportskada
Vid transportskada ska det anmälas till till Posten via telefon 020-23 22 21 och rcflight.se via e-post info@rcflight.se direkt (inom 2 arbetsdagar). Det skadade godset skickas sedan tillbaka rcflight.se. Rcflight.se ersätter de kostnader som uppstår vid returfrakt.
§4. Saknad vara
Kunden ska inom 2 arbetsdagar kontakta rcflight.se och meddela att en vara saknas.
§5. Teknisk support
Vi erbjuder ingen teknisk telefonsupport utan hänvisar till respektive tillverkares hemsida. På rcflight.se finns även manualer och instruktioner att tillgå iform av pdf-dokument.
§6. Personuppgifter
Rcflight.se lagrar din adressinformation och beställningar elektroniskt. Vi är måna om din intigritet och lämnar inte ut några uppgifter till annan part. Du kan när som helst begära ett datautdrag genom att skicka ett epostmeddelande till info@rcflight.se.
§7. Priser
Samtliga priser är inkl. moms.
§8. Garanti
Sedvanliga garantiregler enligt konsumentköplagen gäller vid köp från rcflight.se.
Vid garantiärenden rörande servon, fartreglage och motorer, skickar vi varan vidare för analys. Visar det sig att varan är skadad pga. felaktig hantering, felaktig konfiguration eller krasch, debiteras en felsöknings och administrativ avgift på f.n. 450 kronor.
Vi ger ingen garanti på förbrukningsvaror som exempelvis batterier.
§9. Beställning av restnoterade varor
Varor som har ett negativt saldo har en leveranstid på upp till 10 arbetsdagar. Rcflight.se skickar ordern först efter att samtliga varor är tillgängliga i lager. Önskas delleverans, måste 2 beställningar skapas.